10.12.09

מוסיל ידע שהוא מביא את הרומן שלו לשיאה של הדודקציה האינטלקטואלית

ובחושיו החדים רצה מעט לחמם
אותו. לשם כך יצר שתי דמויות
"חמות": רחל וסולימן.

אך זה לא צלח לו... כן הן היו
אקזוטיות מדי, הטעם האוסטרי
שלו לא היה בנוי לזה...

וזה מעניין. כי הוא היה מעריץ
של ניטשה. אלא שאת הכוחות
של ניטשה, שיכולות לתרום ליוצר
חיוור, הוא ניווט דווקא למוסיקה.

וזה חבל... כי מוצרט כבר רמז לנו: "במקום שבו נגמרים המילים שם מתחילה המוסיקה."